Prva generacija Modrijanovih učbenikov in delovnih zvezkov je začela izhajati že leta 1997. Kurikularni prenovi učnih načrtov, ki sta sledili, sta narekovali pripravo druge in tretje generacije teh učnih gradiv. V tretji so zbrane in nadgrajene vse pozitivne izkušnje iz prvih dveh generacij. Poleg nujnih vsebinskih sprememb in posodobitev prinaša ta generacija tudi nekatere didaktične dopolnitve. Zadnja novost pri tiskanih gradivih so samostojni delovni zvezki, ki so začeli izhajati leta 2019, in sicer pri novi založbi Modrijan izobraževanje.
Sodobna učna serija samostojnih delovnih zvezkov za geografijo ponuja vse poglavitne odlike priljubljenih Modrijanovih učnih gradiv tretje generacije (učbeniki in delovni zvezki), pri čemer se nekoliko skrajšano učbeniško besedilo smiselno prepleta z izborom vaj iz delovnih zvezkov, nekaj vaj pa je dodanih na novo. Obseg samostojnih delovnih zvezkov ni prevelik, izbor vaj pa je takšen, da jih ni preveč in da jih bodo učenci reševali z veseljem. Končna oblika gradiva – vsebinska in oblikovna – je rezultat predhodnih raziskav in posvetovanj z učitelji praktiki iz vse Slovenije.
Poleg samostojnih delovnih zvezkov so še vedno na voljo tudi Modrijanovi učbeniki in pripadajoči delovni zvezki t. i. tretje generacije.
Didaktična zasnova
Osnovna didaktična zasnova vseh Modrijanovih gradiv je enaka. Zasnovani so tako, da učiteljem omogočajo uporabo tako novejših kot tradicionalnih oblik in metod dela. Pri vsebinskem konceptu gre večinoma za regionalno geografijo, ki se osredotoča na poglavitne značilnosti posameznih delov sveta, Evrope in Slovenije.
Učna gradiva so zasnovana problemsko, učenca spodbujajo k samostojnemu in kritičnemu razmišljanju. Največja pozornost je namenjena jasni, razumljivi in za učenca tudi zelo zanimivi razlagi, podkrepljeni s skrbno izbranimi tematskimi kartami in različnimi slikovnimi prikazi.
Vaje so zasnovane tako, da pri njihovem reševanju ni nedvoumnosti, kar je med učitelji še posebej cenjena odlika. Vključene so le takšne vaje, ki imajo zelo jasen smisel in jih učenci tako tudi radi rešujejo. Količina vseh vaj je zato regulirana, zaradi česar vaje v delovnih zvezkih ne ostajajo nerešene.